irritatie scheenbeschermers – Shin Comfort Tube

Irritatie door scheenbeschermers

irritatie door scheenbeschermersVeel spelers hebben er last van irritatie door scheenbeschermers na het sporten. De huid onder de scheenbeschermer is geïrriteerd en rood van kleur. Dit is vaak op te lossen door na het douchen de schenen goed af te drogen en in te smeren met een licht vette creme. Dat kan met een eenvoudige niveau creme. Als het iets erger is zal er een herstellende creme of zalf moeten worden gebruikt. Dat kan bijvoorbeeld  met Calendulan zalf van VSM. Deze zalf zorgt voor een sneller herstel van de irritatieplek. Zolang er droge plekken zijn op de scheen is het raadzaam na het douchen de scheen een beetje in te vetten. Want op de droge plekken zal het sneller irriteren en kan er een eczeem ontstaan. 

Onderhoud van de scheenbeschermers

Het is belangrijk de scheenbeschermer goed schoon te maken na gebruik. Sommige modellen kun je gewoon meenemen onder de douche en goed uitspoelen met zeep. Andere modellen kun je de hoes apart van wassen. Dat is helemaal afhankelijk van de situatie. Sommige scheenbeschermers zijn niet helemaal gesloten en zullen daar minder last van hebben. Alleen zijn die modellen vaak alleen geschikt voor voetbal. Bij hockey wordt dat een stuk lastiger, die scheenbeschermers moeten groter zijn en een deel van de enkel beschermen tegen de harde bal.

Als de eerdere tips niet helpen en de irritatie erger wordt is het tijd voor sterkere maatregelen. De huid zal zich niet meer op tijd herstellen en het wordt van kwaad tot erger. Er ontstaan plekken die steeds open gaan en niet meer herstellen tussen de momenten van sporten. Heb je hier last van… Dan wordt het tijd voor echte bescherming. 

Oplossingen bij irritatie door scheenbeschermers

De oplossing tegen transpiratie onder de scheenbeschermers. Zijn antibacteriële tubes voor onder de scheenbeschermer. Door de antibacteriële behandeling (Sanitized) van de tube voorkomtIrritatie door scheenbeschermers u huidirritatie en houdt u meteen de spieren in de kuit warm. De tubes zijn er in verschillende modellen. Rechte tubes en modellen die onder de voet vastzitten. ook compressie sokken kunnen worden gebruikt alleen vallen die in een hele andere prijsklasse. Persoonlijk vinden we de oplossingen van EV sport het beste. Voornamelijk omdat deze niet met een raar bandje onder voet zitten en daardoor kunnen gaan irriteren en omdat ze voor een groot deel bestaan uit katoen.. Nadeel is dat ze iets harder slijten en langer duren om te drogen. Maar ze zitten wel veel lekkerder en doordat ze scherp geprijsd zijn is een extra paar geen probleem..


Ook een website die goed gevonden wordt nodig?   Wordpress Webdesign door Destycon

De warming up

De KNHB heeft een nieuw warming-up programma ontwikkeld. Dat heeft de bond gedaan in samenwerking met Interpolis, VeiligheidNL en kinder- en sportfysiotherapeuten. In het programma zijn oefeningen opgenomen die je kunt toepassen om veilig en met plezier te kunnen hockeyen.

Stock-2-KNHB--566x280Via de website www.hockey.warming-up.nl en een bijbehorende app kan iedereen zelf een warming-up samenstellen. Ook bestaat de mogelijkheid om gebruik te maken van een programma op maat. De oefeningen, die bestaan uit motorische en hockeyvaardigheden, hanteren onder meer de thema’s behendigheid, stabiliteit, flexibiliteit, snelheid en kracht. Door deze oefeningen kunnen teams volgens de bond op een leuke, verantwoorde en gevarieerde manier beginnen aan de training of wedstrijd.

Push

Pushen
Linkerhand boven, rechterhand ontspannen in het midden.
Staan in dwars positie met de linkerschouder in pushrichting.
Staan in spreidstand met het lichaamsgewicht over beide benen verdeeld.
De bal ligt voor de rechtervoet en de stick is achter de bal geplaatst.
Uitstappen met de linkervoet en de bal zolang mogelijk wegduwen.
Bal nawijzen (met de krul omhoog).

De flats

De flats is een essentieel onderdeel van het hockeyspel geworden.
Vooral bij het overspelen is de flats een gemakkelijk te gebruiken techniek.

De voordelen van de flats:

• de flats is vaak gerichter dan een slag
• de flats kost minder tijd dan de slag
• de flats is vaak “vlakker” dan de slag (de bal gaat minder hobbelen)
• de flats is harder dan een push

Bovenstaande punten meegenomen kun je dus concluderen dat de flats op het hele veld mogelijk is.

Spelsituaties waar de flats uitermate geschikt voor zijn het uitverdedigen tijdens het rondspelen achterin in de kom.

Voor het nemen van de vrije slag op kop cirkel, maar ook het verleggen van het spel op het middenveld.

Waar moet je als trainer op letten:

Grip: · De handen tegen elkaar plaatsen, bovenaan de stick
Houding: · De denkbeeldige lijn in het verlengde van de achterste naar de voorste schouder geeft de richting van de flats aan als je ingedraaid staat, is dat dus recht naar voren.
· Op het moment van spelen van de bal is de rechterknie vlak boven de grond.
· De handen bevinden zich direct bij de tenen van de linkervoet de stick ligt vlak boven het veld.

Balpositie: · De bal ligt op stickafstand in het verlengde van de linkervoet.
Linkervoet  evenwijdig aan de bal zetten..

Actie: · De flats is een polsactie, waarbij zowel de achter- als voorzwaai maximaal
zijn (de stick beschrijft een circel)

· Door het hele lichaam door te zwaaien komt er meer snelheid
· Tijdens de actie wijst de punt van de stick omhoog
· De bal wordt op het onderste deel van de steel van de stick geraakt

Indian Dribbel

Indian Dribbel
Linkerhand boven en rechterhand ontspannen in het midden.
Linkerhand iets voor de rechterhand, stick helt iets naar voren.
Romp helt voorover, knieën gebogen (laag zitten), hoofd rechtop.
Bal ruim voor het lichaam zodat de bal naar links en naar rechts kan
bewegen.
De bal gaat van links naar rechts ritmisch heen en weer in voorwaartse
richting.
De linkerhand draait de stick, rechterhand is een ‘kokertje’ waar de
stick in draait.
De stick draait over/voor de bal langs.

Forehand reverse

Reverse
De reverse is te beschrijven als het draaien van een rondje om de bal. Belangrijk is dat de
stick aan de bal blijft en de speler de afstand aflegt om de bal. Zak hierbij licht door je knieën
en houdt de stick tegen de bal tijdens de draai om de bal goed af te schermen. Houdt de bal
voor je voeten. De handen zijn uit elkaar. De reverse kan zowel op de forehand als op de
backhand uitgevoerd worden.